LAZISMU Partnership Communication with Companies in the Implementation of Managing Corporate Social Responsibility Programs
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
Amsari, S. (2019). Analisis Efektifitas Pendayagunaan Zakat Produktif Pada Pemberdayaan Mustahik (Studi Kasus LAZISMu Pusat). AGHNIYA: Jurnal Ekonomi Islam, 1(2). https://doi.org/10.30596/aghniya.v1i2.3191
Aswin, F. (2019). Strategi Penghimpunan Dan Penyaluran Zakat, Infaq, Shadaqah Pada Lembaga Amil Zakat Infaq Shadaqah Muhammadiyah (LAZISMU) Kota Medan. AT-TAWASSUTH, Volume IV, 1–20.
Cangara, H. (2013). Perencanaan Strategi Komunikasi. Raja Grafindo Persada.
Cangara, H. (2019). Pengantar Ilmu Komunikasi (Lima). Rajawali Press.
Carroll, A. B. (2016). Carroll’s pyramid of CSR: taking another look. International Journal of Corporate Social Responsibility, 1(1), 1–8. https://doi.org/10.1186/s40991-016-0004-6
Effendi, M. L. (2022). Teknik Komunikasi Persuasif Penghimpunan Dana Melalui Instagram Oleh Lazismu Umbulharjo Kota Yogyakarta. Univeristas Muhammadiyah Yogyakarta.
Fajar, M. (2010). Tanggung Jawab Sosial Perusahaan di Indonesia, Studi tentang penerapan Ketentuan CSR pada Perusahaan Multinasional, Swasta Nasional & BUMN di Indonesia. Pustaka Pelajar.
Griffin, E. (2011). A First Look At Communication Theory (Eight). MAC Grow Hill.
Iriantara, Y. (2019). Community relations : konsep dan aplikasinya. Simbiosa Rekatama Media.
Jackie, A. (2008). CSR Dalam Praktik di Indonesia. Elex Media Komputindo Kompas Gramedia.
Karina, L., & Yuyetta, E. (2013). Analisis Faktor yang Mempengaruhi Pengungkapan CSR. Diponegoro Journal of Accounting, 2(2), 1–12.
Kartini, D. (2013). Corporate Social Responsibility: Transformasi Konsep Suistainability Management dan Implementasi di Indonesia. Refika Aditama.
Khamdan, A. (2018). Sistem Kemitraan Program Si Bule Albino melalui Kelembagaan Bisnis oleh Perusahaan Tambang di Kec. Binuang Kab. Tapin. Jurnal AdBispreneur, 1(1), 73–84.
Kurniawan, D. (2018). Komunikasi Model Laswell Dan Stimulus-Organism-Response Dalam Mewujudkan Pembelajaran Menyenangkan. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(1), 60. https://doi.org/10.32585/jkp.v2i1.65
Laila, M., & Eddy Kurnia. (2019). Komunikasi Korporat, Konteks Teoritis dan Praktis. Prenadamedia Group.
Limijaya, A. (2014). Triple Bottom Line Dan Sustainability. Triple Bottom Line Dan Sustainability, 18(1), 14–27.
Littlejohn, S. (2016). Ensiklopedia Teori Komunikasi. Kencana.
Littlejohn, S. W., & Foss, K. A. (2016). Ensiklopedia Teori Komunikasi Jilid 2. Kencana.
Littlejohn, S. W., Foss, K. A., & Oetzel, J. G. (2012). Theories of Human Communication Eleventh Edition. In Waveland Press, Inc. (Vol. 53, Issue 95). https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Nurhadi, Z. F. (2017). Kajian Tentang Efektifitas Pesan dalam Komunikasi. Jurnal Komunikasi Hasil Pemikiran Dan Penelitian, 3(1), 90–95.
Nurhidayah, S. (2012). Strategi Komunikasi Pemasaran LAZISMU dalam Membangun Awareness Muzakki di Indonesia. Universitas Muhammadiyah Yogyakarta.
Rahma, A. R. (2022). Strategi Komunikasi Akun Instagram Lazismu D.I. Yogyakarta sebagai Media Dakwah. Universitas Muhammadiyah Yogyakarta.
Rahmatullah. (2017). Implementasi Peraturan Daerah Nomor 10 Tahun 2012 tentang Pengelolaan Tanggung Jawab Sosial Perusahaan di Kota Cilegon. Journal of Indonesian Public Administration and Governance Studies, 01(01), 35–50.
Rahmatullah, R. (2012). Model Kemitraan Pemerintah Dengan Perusahaan Dalam Mengelola Csr: Studi Kasus Di Kota Cilegon. Sosio Informa, 17(1), 36–47. https://doi.org/10.33007/inf.v17i1.66
Rahmawati, Y. (2020). Komunikasi CSR dan Citra Perusahaan (Analisis Isi Pemberitaan CSR di Media Online Bisnis.com Tahun 2019). Komunika, 7(2), 77–84. https://doi.org/10.22236/komunika.v7i2.6329
Sitorus, M. (2009). Peran Komunikasi dan Kontribusi Filantropi dalam Pasca Darurat Bencana. Jurnal Ilmu Politik Dan Komunikasi, 1(1), 91–103.
Syaputra, A. D. (2016). Perananan LAZISMU dalam mengentaskan Kemiskinan masyarakat D.I. Yogyakarta. Journal of Islamic Economics Lariba, 2(2), 49–56. https://journal.uii.ac.id/JIELariba/article/download/9683/7847/19361
Tatang Ruhiat. (2020). Strategi Pendayagunaan Strategi Pendayagunaan Zakat Produktif Untuk Pengentasan Kemiskinan (Implementasi Indeks Zakat di LAZISMU ). Malia (Terakreditasi), 11(2), 277–288. https://doi.org/10.35891/ml.v11i2.1873
Wibisono, Y. (2007). Membedah Konsep dan Aplikasi CSR. Fascho Publishing.