[RETRACTED] Motives for Using Tik Tok in Uses and Gratification Theory Perspective

This article was retracted due to ethical misconduct, indicating double publication.

Authors

  • Ahmad Khairul Nuzuli Magister Ilmu Komunikasi Undip

DOI:

https://doi.org/10.24090/komunika.v16i1.4787

Keywords:

Motives, Tik Tok, Social Media, Uses and Gratification Theory

Abstract

This article was retracted due to ethical misconduct, indicating double publication.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anjani, V. (2019). Persepsi Masyarakat Terhadap Aplikasi Tik Tok (Studi Deskriptif Kuantitatif Aplikasi Tik Tok di Kalangan Mahasiswa Jurusan Ilmu Komunikasi FISIP USU Stambuk 2015 dan 2016) [Universitas Sumatera Utara]. https:// repositori.usu.ac.id/bitstream/hand le/123456789/17112/150904027. pdf?sequence=1

Bhaskara, I. L. A. (2019). TikTok Kuasai Dunia: Ketika Alay Sama dengan Popularitas",. Tirto.Id. https://tirto.id/tiktok-kuasaidunia-ketika-alay-sama-denganpopularitas-djxg

Damayanti, T., & Gemiharto, I. (2019). Kajian Dampak Negatif Aplikasi Berbagi Video Bagi Anak-Anak di Bawah Umur di Indonesia. Communication, 10(1), 1. https://doi.org/10.36080/comm. v10i1.809

Dewa, C. B., & Safitri, L. A. (2021). Pemanfaatan Media Sosial Tiktok Sebagai Media Promosi Industri Kuliner Di Yogyakarta Pada Masa Pandemi Covid-19 (Studi Kasus Akun TikTok Javafoodie). Khasanah Ilmu - Jurnal Pariwisata Dan Budaya, 12(1), 65–71. https://doi. org/10.31294/khi.v12i1.10132

Dwilestari, G., & Ali, D. S. F. (2019). Motif Penggunaan Aplikasi Media Sosial Bigo Live di Kalangan Mahasiswa Jurusan Ilmu Komunikasi Universitas Telkom. Jurnal Manajemen Komunikasi, 3(1), 67. https://doi.org/10.24198/jmk. v3i1.12901

Hanifah, S. N. (2019). Motif penggunaan media (studi deskriptif kualitatif tentang motif penggunaan akun instagram gosip Oleh follower di kalangan mahasiswa Universitas Sebelas Maret) [Universitas Sebelas Maret]. https://digilib.uns. ac.id/dokumen/detail/74537/ Motif-penggunaan-media-studideskriptif-kualitatif-tentang-motifpenggunaan-akun-instagram-gosipOleh-follower-di-kalangan-mahasiswaUniversitas-Sebelas-Maret

Karman, K. (2014). Riset Penggunaan Media dan Perkembangannya Kini. Jurnal Studi Komunikasi Dan Media, 17(1), 93. https://doi.org/10.31445/ jskm.2013.170106

Mumtaz, Z. S., & Saino. (2021). Pengaruh penggunaan aplikasi tik tok sebagai media promosi dan trend glow up terhadap minat beli produk kecantikan. Journal Manajemen, 13(2), 282– 291. https://doi.org/http://dx.doi. org/10.29264/jmmn.v13i2.9716

Nazir, M. (2011). Metode Penelitian (6th ed.). Penerbit Ghalia.

Oktaheriyani, D. (2020). Analisis Perilaku Komunikasi Pengguna Media Sosial Tiktok (Studi Pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik UNISKA MAB Banjarmasin) [Universitas Islam Kalimantan]. http://eprints.uniska-bjm. ac.id/3504/1/JURNAL ARTIKEL DESY OKTAHERIYANI-dikonversi.pdf

Pratama, D. (2021). Komunikasi Sosial Remaja Pengguna Tik Tok di Kelurahan Kaliawi Kecamatan Tanjung Karang Pusat Bandar Lampung [UIN Raden Intan Lampung]. http://repository. radenintan.ac.id/15983/1/SKRIPSI 1-2. pdf

Prihatiningsih, W. (2017). Motif Penggunaan Media Sosial Instagram di Kalangan Remaja. Communication, 8(1), 51. https://doi.org/10.36080/comm. v8i1.651

Rachmazein, S., & Soedarsono, D. K. (2021). Motif Lanjut Usia Menengah dalam Menggunakan Media Sosial Facebook di Kota Bandung. E-Proceeding of Management, 8(2), 1769–1777. https:// openlibrary.telkomuniversity.ac.id/ home/catalog/id/167548/slug/ motif-lanjut-usia-menengah-dalam-menggunakan-media-sosial-facebook-di-kota-bandung.html

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif,Kualitatif dan R&D. In ke-26. PT Alfabet.

Susilowati. (2018). Pemanfaatan Aplikasi Tiktok Sebagai Personal Branding Di Instagram (Studi Deskriptif Kualitatif Pada Akun @bowo_allpennliebe). Jurnal Komunikasi BSI, 9(2), 176–185. https:// doi.org/https://doi.org/10.31294/ jkom.v9i2.4319

Utama Putra, K. A. S., Permana, G. W., Sephiani, P. Y., & Sutriyanti, N. K. (2021). Persepsi Masyarakat Terhadap Aplikasi TikTok Sebagai Media Menurunkan Tingkat Stres di Era Pandemi Covid-19. Widya Duta: Jurnal Ilmiah Ilmu Agama Dan Ilmu Sosial Budaya, 16(1), 67. https://doi. org/10.25078/wd.v16i1.2358

Tanta, I., Mihovilović, M., & Sablić, Z. (2014). Uses and gratification theory–why adolescents use Facebook?. Medijska istraživanja: znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije, 20(2), 85-111.

Eginli, A. T., & Tas, N. O. (2018). Interpersonal communication in social networking sites: An investigation in the framework of uses and gratification theory. Online Journal of Communication and Media Technologies, 8(2), 81-104.

Batoebara, M. U. (2020). Aplikasi tik-tok seruseruan atau kebodohan. Network Media, 3(2), 59-65.

Downloads

Published

2022-04-01

How to Cite

Nuzuli, A. K. (2022). [RETRACTED] Motives for Using Tik Tok in Uses and Gratification Theory Perspective: This article was retracted due to ethical misconduct, indicating double publication. KOMUNIKA: Jurnal Dakwah Dan Komunikasi, 16(1), 15–26. https://doi.org/10.24090/komunika.v16i1.4787

Issue

Section

Articles