POTRET IDEAL KEPEMIMPINAN PEREMPUAN SEBAGAI PENGELOLA LEMBAGA PAUD

Authors

  • Novan Ardy Wiyani IAIN PURWOKERTO

Keywords:

leadership, woman, early childhood

Abstract

This paper is intended to describe the ideal portrait ofwomen’s leadership in managing early childhood institutions. There areeight characteristics of the ideal figure of woman leaders, as follows:1) confident and having high idealism, 2) persistent and having ability tobuild a team work, 3) simple and humble, 4) wise in making a decision, 5)independent, 6) credible, 7) protecting, and 8) inspirational and can be amodel.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Novan Ardy Wiyani, IAIN PURWOKERTO

References

Asmani, Jamal Ma’mur. (2012). Tips Menjadi Kepala Sekolah Profesional. Yogyakarta: Diva Press.

Bush, Tony dan Marianne Coleman. (2010). Manajemen Strategis Kepemimpinan Pendidikan. Yogyakarta: IRCiSoD.

https://www.goodnewsfromindonesia.org/2016/06/28/program-paudindonesia-kembali-menarik-perhatian-dunia

Komariah, Aan dan Cepi Triatna. (2006). Visionary Leadership: Menuju Sekolah Efektif. Jakarta: Bumi Aksara.

Liliany Pitarto, Gender dalam Kepemimpinan Pendidikan, Jurnal Pendidikan, Jilid 16 Nomor 2 Juli 2007.

Petunjuk Teknis Penyelenggaraan Kelompok Bermain oleh Direktorat Pembinaan PAUD Kementrian Pendidikan Nasional Tahun 2011.

Risaldy, Sabil. (2014). Manajemen Pengelolaan Sekolah Usia Dini. Jakarta: Luxima.

Suyadi dan Maulidya Ulfah. (2013). Konsep Dasar PAUD. Bandung: Rosdakarya.

Wahjosumidjo. (2011). Kepemimpinan Kepala Sekolah: Tinjauan Teoritik dan Permasalahannya. Jakarta: Rajawali Press.

Published

2017-01-29

How to Cite

Wiyani, N. A. (2017). POTRET IDEAL KEPEMIMPINAN PEREMPUAN SEBAGAI PENGELOLA LEMBAGA PAUD. Yinyang: Jurnal Studi Islam Gender Dan Anak, 11(1). Retrieved from https://ejournal.uinsaizu.ac.id/index.php/yinyang/article/view/844

Issue

Section

Articles