KONSTRUKSI PENDIDIKAN KARAKTER ANAK USIA DINI DI KECAMATAN PLERET KABUPATEN BANTUL
(Studi Pada Masyarakat Pleret Kabupaten Bantul)
Abstract
Abstract: Character education provides values that can be owned and practiced by the child so that all deeds in his life have a characteristic value in the future. The problem of character education in the family that emerged today is the disintegration of character traits in early childhood. Cultural values on the family and society or more precisely the values of heritage characters are still able to maintain well and still original in some people who still hold Java Javanese culture. This study aims to find answers to the right character education pattern for early childhood in Pleret District. This research will also construct early childhood character education in Pleret Subdistrict in order to become a foothold for every family in teaching character education to their children. Abstrak: Pendidikan karakter memberikan nilai-nilai yang dapat dimiliki dan diamalkan oleh anak agar semua perbuatan dalam hidupnya mempunyai nilai yang berkarakter di kemudian hari. Problematika pendidikan karakter pada keluarga yang muncul saat ini adalah lunturnya perilaku berkarakter pada anak usia dini. Nilai budaya pada keluarga dan masyarakat atau lebih tepatnya nilai-nilai karakter warisan leluhur masih mampu terjaga dengan baik dan masih asli di sebagian orang jawa yang masih memegang teguh budaya jawa. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan jawaban atas pola pendidikan karakter yang tepat untuk anak usia dini di Kecamatan Pleret. Penelitian ini juga akan mengkontruksi pendidikan karakter anak usia dini di Kecamatan Pleret agar dapat menjadi pijakan kedepan untuk setiap keluarga dalam mengajarkan pendidikan karakter pada anak-anak meraka.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-06-23
How to Cite
MULAT, T. (2017). KONSTRUKSI PENDIDIKAN KARAKTER ANAK USIA DINI DI KECAMATAN PLERET KABUPATEN BANTUL: (Studi Pada Masyarakat Pleret Kabupaten Bantul). Yinyang: Jurnal Studi Islam Gender Dan Anak, 12(1), 85–102. Retrieved from https://ejournal.uinsaizu.ac.id/index.php/yinyang/article/view/1133
Issue
Section
Articles
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.